Wellcome to My Blog

 

Nếu như bạn nghĩ phim kinh dị chỉ là các pha hù dọa kết hợp với hiệu ứng ánh sáng, âm thanh… thì bạn đã lầm to rồi nhé. Có những tựa phim kinh dị cực “xoắn” mà bạn phải “căng não” hết cỡ để có thể hiểu rõ nội dung phim. Nếu muốn cho đầu óc “tập thể dục” đôi chút thì hãy tìm ngay những tác phẩm này nhé.
Trước khi xem hết các bộ phim trong list này: 
Danh Sách Top IMDb phim hại não hay nhất mọi thời đại 
thì mình gửi đến các bạn TOP 15 bộ phim mình thích xem nhất và cách tầm 5-6 năm xem lại 1 lần.

0. Forrest Gump (1994) - Ý nghĩa, bạn nên xem vào cái thời điểm khác nhau, mỗi thời điểm bạn xem lại sẽ có cảm nhận khác nhau, 5 năm bạn nên coi 1 lần bạn sẽ có cảm nhận khác và rút ra bài học quý khác nhau từ bộ phim.(cài này ai thích xem thì xem - không luyện trí thông minh đâu nhé)
===========Bắt Đầu=================
1. The Twilight Zone ( Miền Ảo Ảnh ) 43/43- từng chiếu trên HTV7 vào lúc 20h tối, khi đó nhà mình vẫn còn là tivi trắng đen. Mình vẫn nhớ đến nó và tìm nó mõi mòn trên các trang phim vì chỉ nhớ nội dung không nhớ tên phim.
-----------------------
Mỗi tập phim là một câu chuyện kể về một người mà bắt đầu mỗi câu chuyện rất bình thường mà bạn có thể tưởng tượng kết thúc của nó nhưng không phải vậy?
Bởi lẽ khi xem xong, các bạn sẽ đi từ ngạc nhiên này đến bất ngờ khác, bởi cách kết thúc vấn đề, cách giải quyết các câu chuyện không theo một lôgic thông thường, thậm chí không như mong muốn của người xem.
Vẫn có thể hiện hữu xung quanh ta những điều huyền bí, khó lý giải. Và người dẫn chuyện Forest Whitaker sẽ dẫn người xem vào trong một mảnh đất đầy huyền bí chưa hề có tên trên bản đồ, và kể cho chúng ta nghe những câu chuyện mang sắc thái huyền ảo, liêu trai chí dị phương Tây trong bộ phim Miền ảo ảnh. Những câu chuyện kỳ lạ trong bộ phim này không đơn giản chỉ là những triết lý về cuộc sống về cách suy nghĩ mà nó còn ẩn chứa một ý nghĩa sâu sắc về cuộc sống mà kết thúc phim có thể chúng ta sẽ suy nghĩ lại về bản thân mình.
Link phim: https://www.youtube.com/watch?v=7Bm5HlorUPY (ko còn ai thích xem thể loại này)
Image result for The Twilight Zone ( Miền Ảo Ảnh )
2. Predestination (2104) - Định Mệnh ( Câu nói bất hủ của Trường Giang)
------------------------
Nguyên nhân dẫn đến kết quả (Ngịch Lý Tiền Định) - Predestination paradox là một nghịch lý trong du hành thời gian xoay quanh một cái gọi là temporal causality loop (tạm dịch: vòng lặp nhân quả). 
Cụ thể hơn, giả sử trong dòng thời gian, sự kiện A sẽ dẫn tới sự kiện B, và thông qua du hành thời gian, sự kiện B sẽ lại dẫn tới sự kiện A, tạo ra một vòng lặp. 
Một ví dụ cụ thể như thế này: bạn du hành về quá khứ (sự kiện B) để cứu người yêu của bạn bị xe đâm (sự kiện A), nhưng trong sự vội vã đi tìm đến nơi xảy ra tai nạn, bạn đâm cmn luôn vào người yêu bạn (sự kiện A), tạo ra cái chết khiến bạn phải du hành về quá khứ (sự kiện B). 
Một ví dụ khác, bạn du hành về quá khứ và chứng kiến cái chết của một người mà bạn tưởng là ông nội mình. Bạn nghĩ mình tèo rồi, nhưng bạn vẫn sống, và sau đó lại còn gặp và yêu một người con gái sẽ trở thành bà nội của bạn. Bạn đẻ ra đứa con trai là bố của bạn, rồi sau đó bạn được đẻ ra và lại quay về quá khứ. Cùng một lúc, bạn vừa là cháu vừa là ông nội. Đó là một chuỗi sự kiện nguyên nhân – kết quả gắn liền với sự tồn tại của bạn mà bạn không thể dứt ra được.
predestination 
3. Triangle
bestie phim kinh di 1

Dù không quy tụ dàn diễn viên hạng A nhưng Triangle vẫn ghi điểm nhờ kịch bản khá tốt và diễn xuất ấn tượng của những gương mặt trẻ. Chuyện phim đơn giản kể về một nhóm bạn đi du lịch trên du thuyền, khi đang lênh đênh trên biển thì gặp bão, thuyền lật úp, nhưng họ may mắn gặp được 1 con tàu du lịch khác cứu. Cả nhóm leo lên và gặp một tên sát nhân giấu mặt. Hắn đã giết hết tất cả mọi người trừ Jess. Nhưng khi tất cả đã chết hết thì một vòng lặp lại xuất hiện và mọi sự lại diễn biến thêm một lần nữa. Việc đặt ra các tình huống khó đoán một cách mạch lạc, logic đã giúp Triangle trở thành một bộ phim hay thể loại hình sự, kịch tính, luôn giữ được sự tập trung của người xem.
Tương tự, khá hay
4. The Butterfly Effect 1,2,3
5. Source Code (2011)
6. Edge of tomorrow(2015
7. The Lake House
Image result for the lake house
======================= Thay Đổi Không Khí =================
======================Thể Loại Kinh Dị====================
===========>
8. Suspiria
bestie phim kinh di 2

Dù ra mắt cách đây 40 năm nhưng Suspiria vẫn gây ám ảnh cho những ai từng xem qua. Bộ phim do đạo diễn bậc thầy về phim kinh dị Ý, Dario Argento thực hiện, kể về một cô sinh viên ballet chuyển đến Đức để tìm hiểu cuộc sống, hoạt động của những phù thủy. Xem phim, khán giả như đang bước vào một cơn ác mộng đầy những ảo giác qua những yếu tố của phim kinh dị thập niên 70. Nhưng điểm gây ấn tượng mạnh nhất cho khán giả nằm ở phần hình ảnh sống động.
9. Don’t look now
bestie phim kinh di 3

Don’t look now kể về đôi vợ chồng người Anh chuyển tới sống ở Venice nhằm làm vơi đi nỗi tiếc thương con gái bị chết đuối. Người vợ tin rằng có thể nói chuyện được với linh hồn cô con gái. Còn người chồng liên tục nhìn thấy một người mặc áo đỏ, giống hệt chiếc áo mà cô con gái từng mặc trước đây. Một điều kì lạ khác là lúc đó thành phố nơi họ sống liên tiếp xảy ra các vụ giết người bí ẩn. Người chồng quyết định đi theo cái bóng và khi theo đến nghĩa địa, người đó quay đầu lại. Một câu chuyện dài lại tiếp tục được bắt đầu tại đây.
10. The Changeling
bestie phim kinh di 4

Ngay từ khi mới ra mắt, The Changeling đã khiến khán giả shock vì chủ đề quá tàn nhẫn. Bộ phim kể về một người mẹ mải miết tìm kiếm đứa con trai bị mất tích bí ẩn của mình. Vào một ngày, cảnh sát dẫn một cậu bé 9 tuổi đến và nói rằng đây chính là đứa con thất lạc của cô. Bối rối, khó xử trước quá nhiều phóng viên và cảnh sát quanh đó, bà mẹ này chấp nhận cho cậu bé ở lại nhà dù trong thâm tâm biết rằng đây không phải con trai mình.
Trong nỗ lực tìm kiếm con trai, cô mới biết rằng điều luật cấm ở đây không cho phép phụ nữ thách thức luật pháp và còn sống để kể về câu chuyện của họ. Bị vu khống là tự phát sinh ảo giác và không có đủ sức khỏe, người phụ nữ này đành phải tìm kiếm đến một nhà hoạt động xã hội giúp đỡ cô chống lại hệ thống luật pháp đầy quyền lực để tìm kiếm đứa con bị mất tích.
10. Let the right one in
bestie phim kinh di 5

Lấy bối cảnh năm 1982 ở ngoại ô Stockholm, Thụy Điển, bộ phim Let the right one in dựa trên cuốn tiểu thuyết cùng tên xoay quanh cậu bé Oskar 12 tuổi và tình bạn mang màu sắc lãng mạn giữa cậu và một “cô bé” ma cà rồng. Oskar là một thiếu niên cô độc. Bố mẹ cậu li dị và dường như không mấy quan tâm đến cậu. Ở trường Oskar bị bắt nạt mà không nhận được giúp đỡ từ bất kì ai.
Thoạt đầu, bộ phim nhìn có vẻ giống một câu chuyện tình ngây thơ, trong sáng của các em nhỏ. Nhưng những câu chuyện kinh hoàng vẫn còn nằm phía sau. Bộ phim ra đời năm 2008 và được đánh giá là một trong những tác phẩm tâm lý, kinh dị xuất sắc của Thụy Điển.
11. It Follows
bestie phim kinh di 6

It Follows có một cốt truyện đơn giản nhưng táo bạo: cô gái tóc vàng xinh đẹp Jay Height đang hẹn hò với chàng trai trong mộng Hugh. Một đêm nọ, hai người quyết định qu an hệ và mọi chuyện bắt đầu đảo lộn. Sau khi ân ái, Hugh tiết lộ anh đã truyền cho Jay lời nguyền bí ẩn thông qua đường tình d ục. Một thực thể mà chỉ Jay nhìn thấy sẽ bám đuổi nhằm giết hại cô gái. Nếu muốn sống, Jay phải tiếp tục quan hệ với một người khác, đẩy lời nguyền đi xa khỏi cô. Nhưng nếu cô bỏ mạng, thực thể sẽ trở lại tìm Hugh.
Thoạt nhìn, It Follows mang đầy đủ yếu tố của những bộ phim kinh dị hạng B rẻ tiền. Nhưng kịch bản độc đáo, cách xây dựng câu chuyện chỉn chu và phá cách giúp phim trở nên vượt trội so với các tác phẩm cùng thể loại.
12. The House of the Devil
bestie phim kinh di 7

The House of the Devil lấy bối cảnh những năm 80 của thế kỷ trước, cô sinh viên đại học Samantha Hughes được một gia đình mời đến trông trẻ trong đêm tại chính căn nhà của họ. Có điều đêm hôm đó lại chính là thời điểm xảy ra nguyệt thực toàn phần. Mọi việc sẽ không có gì đáng nói nếu như càng đến gần thời điểm nửa đêm, Samantha càng nhận thấy có nhiều điều kì quái đang xảy ra trong căn nhà này. Cô từ từ nhận ra khách hàng của cô mình đang che giấu một bí mật đáng sợ: họ đang muốn sử dụng cô vào một nghi lễ ma quỷ ngay tại nơi đây.
13. Saw
bestie phim kinh di 8

Saw là hiện tượng phim kinh dị nổi tiếng toàn cầu và xuất hiện thường trực trong ác mộng của nhiều khán giả. Với 7 phần phim đến thời điểm hiện tại, series Saw đã thu về tổng cộng 873 triệu USD trong khi chi phí sản xuất chỉ là 64 triệu USD. Nội dung phim xoay quanh kẻ sát nhân độc ác được gọi là Jigsaw, có sở thích hành hạ nạn nhân của hắn bằng cách đẩy họ vào những thử thách tự cắt xẻ cơ thể để có thể thoát khỏi cái chết. Nội dung phim hay, hồi hộp, kịch tính nhưng cũng có độ “xoắn não” không hề thấp.
14. The Devil’s Backbone

bestie phim kinh di 9

Ra mắt năm 2001, The Devil’s Backbone luôn được xếp trong danh sách những bộ phim kinh dị hay nhất mọi thời đại. Phim lấy bối cảnh Tây Ban Nha sau cuộc nội chiến năm 1939. Carlos, con của một liệt sỹ trong chiến tranh bị người giám hộ của mình bỏ rơi tại một trại trẻ mồ côi. Sau khi Carlos đến trại trẻ mồ côi này, hồn ma của Santi, vốn cũng là một thành viên tại đây hiện về vào buổi đêm và thường thì thầm với Carlos rằng: “Rất nhiều người trong số các ngươi sẽ chết.” Và kì lạ thay, những lời tiên đoán của con ma ấy lại thành hiện thực. Từ đó, nhiều chuyện li kì, rùng rợn xảy ra.
15. The Cabine in the Woods
bestie phim kinh di 10

The Cabine in the Woods có nội dung khá quen thuộc như những bộ phim bạo lực - kinh dị của Mỹ. Câu chuyện của phim bắt đầu khi một nhóm thanh niên đại học đến một ngôi nhà gỗ trong rừng để nghỉ cuối tuần. Thế nhưng, họ không hề biết về mối nguy hiểm được lập trình sẵn trong căn nhà ấy để chờ đợi cho họ. Mọi việc chỉ vỡ lở ra khi những thanh niên này phá bỏ các chỉ dẫn thông thường và làm thế lực ngầm nổi giận.
The Cabine in the Woods không hẳn là một bộ phim kinh dị khi nó có sự kết hợp nhuần nhuyễn rất nhiều thể loại khác như khoa học, viễn tưởng và thần thoại. Thậm chí khi xem phim, ngoài việc cảm thấy sợ hãi, khán giả sẽ khá căng thẳng và thấy “xoắn não” ở nhiều trường đoạn phim.


Danh sách phim hại não

* Phim "hại não" (mind-bending/mind-screw) theo cách hiểu đơn giản của tôi là những phim được xây dựng với nhiều tầng nội dung và ý nghĩa, nó buộc người xem phải suy nghĩ để có thể hiểu được (một phần hoặc toàn bộ) những thông điệp mà phim muốn truyền tải.
* Dưới đây là danh sách những phim khá phổ biến, dễ xem và nhận được đánh giá tốt từ đa số người xem. Nếu bạn yêu thích thể loại này, bạn nên xem chúng.
* Đánh giá dưới mỗi phim của tôi hoàn toàn dựa theo cảm nhận chủ quan, mang mục đích tham khảo. Hầu hết phim trong danh sách từ thập kỷ 90 đến nay, một số phim cổ và những phim ít nổi tiếng tôi không đề cập tới.

Xem thêm :
Những phim giả tưởng có ý tưởng độc đáo 
Time Travel Movies / Phim Du hành thời gian
View:   
1.
Memento (2000)
  8.5/10 
A man juggles searching for his wife's murderer and keeping his short-term memory loss from being an obstacle. (113 mins.)
Director: Christopher Nolan
“ Xem lần đầu sẽ rất khó hiểu, nhưng khi hiểu rồi thì thấy nó đơn giản chỉ là đạo diễn đã làm cực tốt khi bắt bạn phải suy nghĩ, ráp nối từng chi tiết rời rạc không theo trình tự thời gian để ghép lại thành một câu chuyện chặt chẽ. Tôi coi phim này là điển hình trong dòng phim hại não.
Rated : 9 ” - bachthang
 
2.
Inception (2010)
  8.8/10 
A thief, who steals corporate secrets through use of dream-sharing technology, is given the inverse task of planting an idea into the mind of a CEO. (148 mins.)
Director: Christopher Nolan
“ Đạo diễn (đồng thời là biên kịch) đã làm rất tốt. Khác với Memento,siêu phẩm mà ông đã cố để "đánh lạc hướng" khán giả thì phim này ông làm ngược lại, cố gắng trình bày một ý tưởng mới và phức tạp dưới cách nhìn dễ hiểu nhất. Ngoài ra bố cục chặt chẽ, cảnh quay đẹp, diễn viên có hồn, âm nhạc phù hợp. Inception xứng đáng được đánh giá là tác phẩm hoàn hảo về mọi mặt.
Rated : 10 ” - bachthang
 
3.
Interstellar (2014)
  8.6/10 
A team of explorers travel through a wormhole in space in an attempt to ensure humanity's survival. (169 mins.)
Director: Christopher Nolan
“ Rated : 9 ” - bachthang
 
4.
The Prestige (2006)
  8.5/10 
Two stage magicians engage in competitive one-upmanship in an attempt to create the ultimate stage illusion. (130 mins.)
Director: Christopher Nolan
“ Rated : 9 ” - bachthang
 
5.
Se7en (1995)
  8.6/10 
Two detectives, a rookie and a veteran, hunt a serial killer who uses the seven deadly sins as his modus operandi. (127 mins.)
Director: David Fincher
“ Rated : 8 ” - bachthang
 
6.
Fight Club (1999)
  8.8/10 
An insomniac office worker, looking for a way to change his life, crosses paths with a devil-may-care soap maker, forming an underground fight club that evolves into something much, much more. (139 mins.)
Director: David Fincher
“ Rated : 8 ” - bachthang
 
7.
The Girl with the Dragon Tattoo (2011)
  7.8/10 
Journalist Mikael Blomkvist is aided in his search for a woman who has been missing for forty years by Lisbeth Salander, a young computer hacker. (158 mins.)
Director: David Fincher
“ *The Girl with the Dragon Tattoo (2011) : Rated: 7
*The Girl with the Dragon Tattoo (2009) - Sweden - Rated: 8 ”- bachthang
 
8.
Gone Girl (2014)
  8.1/10 
With his wife's disappearance having become the focus of an intense media circus, a man sees the spotlight turned on him when it's suspected that he may not be innocent. (149 mins.)
Director: David Fincher
“ Rated : 8 ” - bachthang
 
9.
Requiem for a Dream (2000)
  8.4/10 
The drug-induced utopias of four Coney Island people are shattered when their addictions run deep. (102 mins.)
Director: Darren Aronofsky
“ Đây là một bộ phim đề tài về ma túy, cực kỳ gây ám ảnh.
Rated : 9 ” - bachthang
 
10.
The Fountain (2006)
  7.3/10 
As a modern-day scientist, Tommy is struggling with mortality, desperately searching for the medical breakthrough that will save the life of his cancer-stricken wife, Izzi. (96 mins.)
Director: Darren Aronofsky
“ Rated : 7 ” - bachthang
 
11.
Black Swan (2010)
  8.0/10 
A committed dancer wins the lead role in a production of Tchaikovsky's "Swan Lake" only to find herself struggling to maintain her sanity. (108 mins.)
Director: Darren Aronofsky
“ Rated : 8 ” - bachthang
 
12.
Minority Report (2002)
  7.7/10 
In a future where a special police unit is able to arrest murderers before they commit their crimes, an officer from that unit is himself accused of a future murder. (145 mins.)
Director: Steven Spielberg
“ Rated : 7 ” - bachthang
 
13.
A.I. Artificial Intelligence (2001)
  7.1/10 
A highly advanced robotic boy longs to become "real" so that he can regain the love of his human mother. (146 mins.)
Director: Steven Spielberg
“ Rated : 7 ” - bachthang
 
14.
The Matrix (1999)
  8.7/10 
A computer hacker learns from mysterious rebels about the true nature of his reality and his role in the war against its controllers. (136 mins.)
“ Rated : 9 ” - bachthang
 
15.
Cloud Atlas (2012)
  7.5/10 
An exploration of how the actions of individual lives impact one another in the past, present and future, as one soul is shaped from a killer into a hero, and an act of kindness ripples across centuries to inspire a revolution. (172 mins.)
“ Rated : 8 ” - bachthang
 
16.
Predestination (2014)
  7.5/10 
For his final assignment, a top temporal agent must pursue the one criminal that has eluded him throughout time. The chase turns into a unique, surprising and mind-bending exploration of love, fate, identity and time travel taboos. (97 mins.)
“ Phim du hành thời gian có nội dung rất thông minh và ấn tượng.
Rated : 8 ” - bachthang
 
17.
Pulp Fiction (1994)
  8.9/10 
The lives of two mob hit men, a boxer, a gangster's wife, and a pair of diner bandits intertwine in four tales of violence and redemption. (154 mins.)
Director: Quentin Tarantino
“ Rated: 8 ” - bachthang
 
18.
Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring (2003)
  8.1/10 
A young and truth seeking boy travels to an isolated lake, where an old Buddhist master lives on a small floating temple. (103 mins.)
Director: Ki-duk Kim
“ Phim châu Á tôi cho là hay và đáng xem nhất. Phim không dùng nhiều lời thoại nhưng lại thể hiện tốt rất nhiều chân lý của cuộc đời.
Rated : 9 ” - bachthang
 
19.
Mulholland Dr. (2001)
  8.0/10 
After a car wreck on the winding Mulholland Drive renders a woman amnesiac, she and a perky Hollywood-hopeful search for clues and answers across Los Angeles in a twisting venture beyond dreams and reality. (147 mins.)
Director: David Lynch
“ Đa số người xem không thể hiểu khi xem lần đầu. Nếu bạn không hiểu phim nói gì, cũng đừng vội ghét nó. Xem lại hoặc đọc review bạn sẽ cảm thấy khá thích thú.
Rated : 7 ” - bachthang
 
20.
Lost Highway (1997)
  7.6/10 
After a bizarre encounter at a party, a jazz saxophonist is framed for the murder of his wife and sent to prison, where he inexplicably morphs into a young mechanic and begins leading a new life. (134 mins.)
Director: David Lynch
“ Rated : 6 ” - bachthang
 
21.
Mr. Nobody (2009)
  7.9/10 
A boy stands on a station platform as a train is about to leave. Should he go with his mother or stay with his father? Infinite possibilities arise from this decision. As long as he doesn't choose, anything is possible. (141 mins.)
Director: Jaco Van Dormael
“ Rated : 8 ” - bachthang
 
22.
Source Code (2011)
  7.5/10 
A soldier wakes up in someone else's body and discovers he's part of an experimental government program to find the bomber of a commuter train. A mission he has only 8 minutes to complete. (93 mins.)
Director: Duncan Jones
“ Rated : 9 ” - bachthang
 
23.
Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
  8.3/10 
When their relationship turns sour, a couple undergoes a procedure to have each other erased from their memories. But it is only through the process of loss that they discover what they had to begin with. (108 mins.)
Director: Michel Gondry
“ Rated : 8 ” - bachthang
 
24.
Twelve Monkeys (1995)
  8.0/10 
In a future world devastated by disease, a convict is sent back in time to gather information about the man-made virus that wiped out most of the human population on the planet. (129 mins.)
Director: Terry Gilliam
“ Rated : 8 ” - bachthang
 
25.
The Sixth Sense (1999)
  8.1/10 
A boy who communicates with spirits that don't know they're dead seeks the help of a disheartened child psychologist. (107 mins.)
Director: M. Night Shyamalan
“ Rated : 9 ” - bachthang
 
26.
The Others (2001)
  7.6/10 
A woman who lives in a darkened old house with her two photosensitive children becomes convinced that her family home is haunted. (101 mins.)
“ Rated : 7 ” - bachthang
 
27.
Identity (2003)
  7.3/10 
Stranded at a desolate Nevada motel during a nasty rain-storm, ten strangers become acquainted with each other when they realize that they're being killed off one by one. (90 mins.)
Director: James Mangold
“ Cách giải thích rất ấn tượng và dễ hiểu về chứng bệnh tâm thần "rối loạn đa nhân cách"
Rated : 8 ” - bachthang
 
28.
Shutter Island (2010)
  8.1/10 
In 1954, a U.S. marshal investigates the disappearance of a murderess who escaped from a hospital for the criminally insane. (138 mins.)
Director: Martin Scorsese
“ Rated : 7 ” - bachthang
 
29.
The Thirteenth Floor (1999)
  7.0/10 
Computer scientist Hannon Fuller has discovered something extremely important. He's about to tell the discovery to his colleague... (100 mins.)
Director: Josef Rusnak
“ Rated : 8 ” - bachthang
 
30.
Groundhog Day (1993)
  8.0/10 
A weatherman finds himself inexplicably living the same day over and over again. (101 mins.)
Director: Harold Ramis
“ Rated : 9 ” - bachthang
 
31.
Dark City (1998)
  7.7/10 
A man struggles with memories of his past, including a wife he cannot remember, in a nightmarish world with no sun. (100 mins.)
Director: Alex Proyas
“ Rated : 7 ” - bachthang
 
32.
(500) Days of Summer (2009)
  7.7/10 
An offbeat romantic comedy about a woman who doesn't believe true love exists, and the young man who falls for her. (95 mins.)
Director: Marc Webb
“ Rated : 8 ” - bachthang
 
33.
Big Fish (2003)
  8.0/10 
A frustrated son tries to determine the fact from fiction in his dying father's life. (125 mins.)
Director: Tim Burton
“ Rated : 8 ” - bachthang
 
34.
The Truman Show (1998)
  8.1/10 
An insurance salesman/adjuster discovers his entire life is actually a television show. (103 mins.)
Director: Peter Weir
“ Rated : 7 ” - bachthang
 
35.
The Island (2005)
  6.9/10 
Lincoln Six Echo is just like everyone else - he's waiting to go to the Island, the only place left in the world to actually live a life... (136 mins.)
Director: Michael Bay
“ Rated : 8 ” - bachthang
 
36.
The Machinist (2004)
  7.7/10 
An industrial worker who hasn't slept in a year begins to doubt his own sanity. (101 mins.)
Director: Brad Anderson
“ Rated : 7 ” - bachthang
 
37.
The Illusionist (2006)
  7.6/10 
In turn-of-the-century Vienna, a magician uses his abilities to secure the love of a woman far above his social standing. (110 mins.)
Director: Neil Burger
“ Rated : 8 ” - bachthang
 
38.
Children of Men (2006)
  7.9/10 
In 2027, in a chaotic world in which women have become somehow infertile, a former activist agrees to help transport a miraculously pregnant woman to a sanctuary at sea. (109 mins.)
Director: Alfonso Cuarón
“ Rated : 7 ” - bachthang
 
39.
Being John Malkovich (1999)
  7.8/10 
A puppeteer discovers a portal that leads literally into the head of movie star John Malkovich. (112 mins.)
Director: Spike Jonze
“ Rated : 8 ” - bachthang
 
40.
Oldboy (2003)
  8.4/10 
After being kidnapped and imprisoned for fifteen years, Oh Dae-Su is released, only to find that he must find his captor in five days. (120 mins.)
Director: Chan-wook Park
“ Rated : 9 ” - bachthang
 
41.
The Butterfly Effect (2004)
  7.7/10 
Evan Treborn suffers blackouts during significant events of his life. As he grows up, he finds a way to remember these lost memories and a supernatural way to alter his life by reading his journal. (113 mins.)
“ Rated : 7 ” - bachthang
 
42.
Vanilla Sky (2001)
  6.9/10 
A self-indulgent and vain publishing magnate finds his privileged life upended after a vehicular accident with a resentful lover. (136 mins.)
Director: Cameron Crowe
“ Rated : 7 ” - bachthang
 
43.
The Adjustment Bureau (2011)
  7.1/10 
The affair between a politician and a contemporary dancer is affected by mysterious forces keeping the lovers apart. (106 mins.)
Director: George Nolfi
“ Rated : 8 ” - bachthang
 
44.
I Origins (2014)
  7.3/10 
A molecular biologist and his laboratory partner uncover evidence that may fundamentally change society as we know it. (106 mins.)
Director: Mike Cahill
“ Rated : 7 ” - bachthang
 
45.
Edge of Tomorrow (2014)
  7.9/10 
A soldier fighting aliens gets to relive the same day over and over again, the day restarting every time he dies. (113 mins.)
Director: Doug Liman
“ Rated : 9 ” - bachthang
 
46.
Lucy (2014)
  6.4/10 
A woman, accidentally caught in a dark deal, turns the tables on her captors and transforms into a merciless warrior evolved beyond human logic. (89 mins.)
Director: Luc Besson
“ Đừng nhìn điểm số mà đánh giá nó,đây là một phim ý tưởng rất hay và dễ gây ám ảnh.
Rated : 9 ” - bachthang
 
47.
Looper (2012)
  7.4/10 
In 2074, when the mob wants to get rid of someone, the target is sent into the past, where a hired gun awaits - someone like Joe - who one day learns the mob wants to 'close the loop' by sending back Joe's future self for assassination. (119 mins.)
Director: Rian Johnson
“ Rated : 8 ” - bachthang
 
48.
Nightcrawler (2014)
  7.9/10 
When Louis Bloom, a driven man desperate for work, muscles into the world of L.A. crime journalism, he blurs the line between observer and participant to become the star of his own story. Aiding him in his effort is Nina, a TV-news veteran. (117 mins.)
Director: Dan Gilroy
“ Rated : 7 ” - bachthang
 
49.
Limitless (2011)
  7.4/10 
With the help of a mysterious pill that enables the user to access 100 percent of his brain abilities, a struggling writer becomes a financial wizard, but it also puts him in a new world with lots of dangers. (105 mins.)
Director: Neil Burger
“ Rated : 8 ” - bachthang
 
50.
Run Lola Run (1998)
  7.8/10 
After a botched money delivery, Lola has 20 minutes to come up with 100,000 Deutschmarks. (81 mins.)
Director: Tom Tykwer
“ Rated: 8 ” - bachthang
 
51.
Equilibrium (2002)
  7.5/10 
In a fascist future where all forms of feeling are illegal, a man in charge of enforcing the law rises to overthrow the system. (107 mins.)
Director: Kurt Wimmer
“ Rated : 8 ” - bachthang
 
52.
Contact (1997)
  7.4/10 
Dr. Ellie Arroway, after years of searching, finds conclusive radio proof of intelligent aliens, who send plans for a mysterious machine. (150 mins.)
Director: Robert Zemeckis
“ Rated : 8 ” - bachthang
 
53.
Total Recall (1990)
  7.5/10 
When a man goes for virtual vacation memories of the planet Mars, an unexpected and harrowing series of events forces him to go to the planet for real - or does he? (113 mins.)
Director: Paul Verhoeven
“ Đâu là kí ức thật?
Rated : 8 ” - bachthang
 
54.
Ex Machina (2015)
  7.7/10 
A young programmer is selected to participate in a ground-breaking experiment in synthetic intelligence by evaluating the human qualities of a breath-taking humanoid A.I. (108 mins.)
Director: Alex Garland
“ Rated : 7 ” - bachthang
 
55.
In Time (2011)
  6.7/10 
In a future where people stop aging at 25, but are engineered to live only one more year, having the means to buy your way out of the situation is a shot at immortal youth. Here, Will Salas finds himself accused of murder and on the run with a hostage - a connection that becomes an important part of the way against the system. (109 mins.)
Director: Andrew Niccol
“ Ý tưởng hay nhưng diễn viên và bối cảnh không tương xứng.
Rated : 7 ” - bachthang
 
56.
Unbreakable (2000)
  7.2/10 
A man learns something extraordinary about himself after a devastating accident. (106 mins.)
Director: M. Night Shyamalan
“ Rated : 7 ” - bachthang
 
57.
About Time (2013)
  7.8/10 
At the age of 21, Tim discovers he can travel in time and change what happens and has happened in his own life. His decision to make his world a better place by getting a girlfriend turns out not to be as easy as you might think. (123 mins.)
Director: Richard Curtis
“ Rated : 8 ” - bachthang
 
58.
Pan's Labyrinth (2006)
  8.2/10 
In the falangist Spain of 1944, the bookish young stepdaughter of a sadistic army officer escapes into an eerie but captivating fantasy world. (118 mins.)
Director: Guillermo del Toro
“ Rated : 8 ” - bachthang
 
59.
Constantine (2005)
  6.9/10 
Supernatural detective John Constantine helps a policewoman prove her sister's death was not a suicide, but something more. (121 mins.)
Director: Francis Lawrence
“ Rated : 7 ” - bachthang
 
60.
1408 (2007)
  6.8/10 
A man who specializes in debunking paranormal occurrences checks into the fabled room 1408 in the Dolphin Hotel. Soon after settling in, he confronts genuine terror. (104 mins.)
Director: Mikael Håfström
“ Rated : 7 ” - bachthang
 
61.
American Psycho (2000)
  7.6/10 
A wealthy New York investment banking executive hides his alternate psychopathic ego from his co-workers and friends as he delves deeper into his violent, hedonistic fantasies. (102 mins.)
Director: Mary Harron
“ Tên sát nhân có thực sự giết người?
Rated : 7 ” - bachthang
 
62.
The Hateful Eight (2015)
  7.8/10 
In the dead of a Wyoming winter, a bounty hunter and his prisoner find shelter in a cabin currently inhabited by a collection of nefarious characters. (187 mins.)
Director: Quentin Tarantino
“ Rated : 8 ” - bachthang
 
63.
The Usual Suspects (1995)
  8.6/10 
A sole survivor tells of the twisty events leading up to a horrific gun battle on a boat, which begin when five criminals meet at a seemingly random police lineup. (106 mins.)
Director: Bryan Singer
“ Rated : 8 ” - bachthang
 
64.
The Da Vinci Code (2006)
  6.6/10 
A murder inside the Louvre and clues in Da Vinci paintings lead to the discovery of a religious mystery protected by a secret society for two thousand years -- which could shake the foundations of Christianity. (149 mins.)
Director: Ron Howard
“ Phim này thấp điểm vì dính vào điều cấm kị (báng bổ) trong thiên chúa giáo, mà cơ bản những phim làm về đề tài tôn giáo dễ gây tranh cãi và điểm không cao.
Rated : 7 ” - bachthang
 
65.
The Time Traveler's Wife (2009)
  7.1/10 
A Chicago librarian has a gene that causes him to involuntarily time travel, creating complications in his marriage. (107 mins.)
Director: Robert Schwentke
“ Rated : 8 ” - bachthang
 
66.
Mystic River (2003)
  8.0/10 
With a childhood tragedy that overshadowed their lives, three men are reunited by circumstance when one has a family tragedy. (138 mins.)
Director: Clint Eastwood
“ Rated : 7 ” - bachthang
 
67.
Jacob's Ladder (1990)
  7.5/10 
Mourning his dead child, a haunted Vietnam War veteran attempts to discover his past while suffering from a severe case of dissociation. To do so, he must decipher reality and life from his own dreams, delusion, and perception of death. (113 mins.)
Director: Adrian Lyne
“ Rated : 7 ” - bachthang
 
68.
Frailty (2001)
  7.3/10 
A man confesses to an FBI agent his family's story of how his religious fanatic father's visions lead to a series of murders to destroy supposed "demons." (100 mins.)
Director: Bill Paxton
“ Rated : 7 ” - bachthang
 
69.
The Devil's Advocate (1997)
  7.5/10 
An exceptionally adept Florida lawyer is offered a job to work in New York City for a high-end law firm with a high-end boss - the biggest opportunity of his career to date. (144 mins.)
Director: Taylor Hackford
“ Rated : 7 ” - bachthang
 
70.
A Beautiful Mind (2001)
  8.2/10 
After John Nash, a brilliant but asocial mathematician, accepts secret work in cryptography, his life takes a turn for the nightmarish. (135 mins.)
Director: Ron Howard
“ Rated : 7 ” - bachthang
 
71.
The Jacket (2005)
  7.1/10 
A Gulf war veteran is wrongly sent to a mental institution for insane criminals, where he becomes the object of a Doctor's experiments, and his life is completely affected by them. (103 mins.)
Director: John Maybury
“ Phim phân tích 1 khía cạnh của chủ đề du hành thời gian, có mở đầu hơi nhàm, một số điểm vô lý nhưng cũng là một bộ phim đáng xem.
Rated : 7 ” - bachthang
 
72.
eXistenZ (1999)
  6.8/10 
A game designer on the run from assassins must play her latest virtual reality creation with a marketing trainee to determine if the game has been damaged. (97 mins.)
Director: David Cronenberg
“ Rated : 7 ” - bachthang
 
73.
Next (2007)
  6.2/10 
A Las Vegas magician who can see into the future is pursued by FBI agents seeking to use his abilities to prevent a nuclear terrorist attack. (96 mins.)
Director: Lee Tamahori
“ Rated: 7 ” - bachthang
 
74.
Transcendence (2014)
  6.3/10 
A scientist's drive for artificial intelligence, takes on dangerous implications when his consciousness is uploaded into one such program. (119 mins.)
Director: Wally Pfister
“ Nhiều người ghét nó vì có thể nó gây cảm giác buồn ngủ nhưng tôi cho rằng đây là một phim viễn tưởng về AI khá ấn tượng.
Rated : 7 ” - bachthang
 
75.
Mirrormask (2005)
  6.9/10 
In a fantasy world of opposing kingdoms, a 15-year old girl must find the fabled MirrorMask in order to save the kingdom and get home. (101 mins.)
Director: Dave McKean
“ Rated: 7 ” - bachthang
 
76.
The Bothersome Man (2006)
  7.4/10 
In a strange city where every person seems content beyond reason a new man arrives in town and stirs up trouble by asking too many questions. (95 mins.)
Director: Jens Lien
“ Rated: 7 ” - bachthang
 
77.
Coherence (2013)
  7.2/10 
Strange things begin to happen when a group of friends gather for a dinner party on an evening when a comet is passing overhead. (89 mins.)
Director: James Ward Byrkit
“ Rated : 6 ” - bachthang
 
78.
Moon (2009)
  7.9/10 
Astronaut Sam Bell has a quintessentially personal encounter toward the end of his three-year stint on the Moon, where he, working alongside his computer, GERTY, sends back to Earth parcels of a resource that has helped diminish our planet's power problems. (97 mins.)
Director: Duncan Jones
“ Rated : 6 ” - bachthang
 
79.
Holy Motors (2012)
  7.1/10 
From dawn to dusk, a few hours in the shadowy life of a mystic man named Monsieur Oscar. (115 mins.)
Director: Leos Carax
“ Phim thuộc dòng siêu thực, nơi mà nghệ thuật và trí tưởng tượng được đặt trên mọi tư duy logic tự nhiên...
Rated : 6 ” - bachthang
 
80.
Donnie Darko (2001)
  8.1/10 
A troubled teenager is plagued by visions of a man in a large rabbit suit who manipulates him to commit a series of crimes, after he narrowly escapes a bizarre accident. (113 mins.)
Director: Richard Kelly
“ Rated : 6 ” - bachthang
 
81.
Enemy (2013)
  6.9/10 
A man seeks out his exact look-alike after spotting him in a movie. (91 mins.)
Director: Denis Villeneuve
“ Rated : 6 ” - bachthang
 
82.
The Man from Earth (2007)
  8.0/10 
An impromptu goodbye party for Professor John Oldman becomes a mysterious interrogation after the retiring scholar reveals to his colleagues he has a longer and stranger past than they can imagine. (87 mins.)
Director: Richard Schenkman
“ Rated : 6 ” - bachthang
 
83.
K-PAX (2001)
  7.4/10 
PROT is a patient at a mental hospital who claims to be from a far away planet. His psychiatrist tries to help him, only to begin to doubt his own explanations. (120 mins.)
Director: Iain Softley
“ Rated : 6 ” - bachthang
 
84.
Another Earth (2011)
  7.0/10 
On the night of the discovery of a duplicate Earth in the Solar system, an ambitious young student and an accomplished composer cross paths in a tragic accident. (92 mins.)
Director: Mike Cahill
“ Rated : 6 ” - bachthang
 
85.
Timecrimes (2007)
  7.2/10 
A man accidentally gets into a time machine and travels back in time nearly an hour. Finding himself will be the first of a series of disasters of unforeseeable consequences. (92 mins.)
Director: Nacho Vigalondo
“ Phim đặc trưng về chủ đề vòng lặp thời gian, các nhân vật giết nhau để trở thành duy nhất. Tôi không thích cách đơn giản hóa 1 chủ đề phức tạp của phim này, khi đạo diễn bắt các nhân vật hành động như một cái máy theo đúng trình tự quá khứ.
Rated : 5 ” - bachthang
 
86.
Triangle (2009)
  6.9/10 
The story revolves around the passengers of a yachting trip in the Atlantic Ocean who, when struck by mysterious weather conditions, jump to another ship only to experience greater havoc on the open seas. (99 mins.)
Director: Christopher Smith
“ Giống ý tưởng của Timecrimes nhưng các nhân vật hành động bớt "giống cái máy" hơn.
Rated : 7 ” - bachthang
 
87.
Cube (1997)
  7.3/10 
Six complete strangers of widely varying personality characteristics are involuntarily placed in an endless kafkaesque maze containing deadly traps. (90 mins.)
Director: Vincenzo Natali
“ Rated : 5 ” - bachthang
 
88.
Primer (2004)
  7.0/10 
Four friends/fledgling entrepreneurs, knowing that there's something bigger and more innovative than the different error-checking devices they've built, wrestle over their new invention. (77 mins.)
Director: Shane Carruth
“ Phim về chủ đề du hành thời gian, giành cho những bạn thích thử thách trí thông minh của mình. Phim có kinh phí rất thấp và được giới hâm mộ thể loại hại não đánh giá khá cao, thậm chí có những ý kiến cho rằng "phim của Nolan so với nó cũng như so toán cấp 1 với đề thi đại học". Dưới quan điểm của tôi thì không thích phim này,vì nó đã bỏ qua giá trị nghệ thuật của điện ảnh, thiếu sức cuốn hút, cơ bản giống 1 phim tài liệu khó hiểu trình bày không đạt ý tưởng của đạo diễn. ” - bachthang
 
89.
In the Mouth of Madness (1994)
  7.2/10 
An insurance investigator begins discovering that the impact a horror writer's books have on his fans is more than inspirational. (95 mins.)
Director: John Carpenter
 

Bài viết mới
Đây là bài viết mới nhất.
Bài viết cũ
Older Post

Post a Comment Blogger

 
Top